Prowadzenie sklepu internetowego czy może stacjonarnego stoiska handlowego? Która z opcji w dzisiejszych czasach jest bardziej opłacalna?

Sklep internetowy czy może sklep stacjonarny? W dobie XXI wieku coraz więcej osób pragnie założyć swoją własną działalność i całkowicie się uniezależnić. Jest to możliwe. Na rynku znajdziemy różne propozycje, które w naszym przypadku mogą okazać się najlepsze.

Coraz więcej osób decyduje się na założenie swojej własnej działalności. Prowadzenie własnego sklepu może okazać się strzałem w dziesiątkę. Ale najpierw warto wykonać kilka istotnych kroków, by sprawdzić, czy nasz pomysł ma szansę zaistnieć

Otwarcie swojego własnego sklepu dla wielu wydaje przestrzenią poza zasięgiem możliwości. Aby założyć swoją własną działalność należy wziąć pod uwagę kilka istotnych składowych, które sprawią, że nasz biznes będzie mógł funkcjonować na rynku, a co ważniejsze utrzymać się tam. Wiele firm, które powstają niestety nie wytrzymują presji rynku, brak klientów, branża w której funkcjonują sprawia, że interes okazuje się nie być rentownym. A dokładanie do własnej firmy nie jest spełnieniem marzeń. Dlatego też, zanim zdecydujemy się na otwarcie własnej działalności – sklepu, czy też stoiska handlowego, warto rozważyć kilka istotnych elementów, które pomogą uniknąć rozczarowań i sprawić, że kiedy nasz biznes się otworzy, będziemy mogli wejść gładko w rynek. Przede wszystkim, zanim zaczniemy snuć plany w naszej głowie, warto podejść do tego zadania racjonalnie i przekalkulować różne warianty, dzięki czemu jasno i klarownie będziemy mogli określić, na co możemy sobie pozwolić. Podstawą jest oczywiście zrobienie dobrego biznesplanu. Zbadanie rynku, zastanowienie się, jaki popyt mają nasze produkty, które chcemy oferować klientom. Czy w perspektywie najbliższych miesięcy i lat czy mamy szansę trafiać z towarem do konsumentów.

Prowadzenie sklepu internetowego czy sprzedaż na stoisku handlowym? Która z tych form może przynieść nam większe korzyści oraz czy da się je połączyć?

Ważnym elementem jest takie porządne badanie rynku pod względem konkurencji. Bowiem każdego roku otwierane są kolejne firmy i nowe sklepy. Dlatego jeśli chcemy trafiać z naszymi produktami do klientów, to musimy zastanowić się jakie mamy szanse z konkurencją, czym możemy się wyróżniać. Jedni decydują się na otwarcie swojego sklepu tylko i wyłącznie w internecie. Jest to korzystne z pewnością pod względem ekonomicznym, ponieważ wówczas nie zachodzi konieczność opłacania przestrzeni pod wynajem – stoiska handlowego. Wystarczy jakiś magazyn czy garaż, w który można składać produkty przygotowane do sprzedaży. Natomiast tak zwane wyspy, czyli stoiska handlowe, które możemy zobaczyć w centrach handlowych to również bardzo dobre rozwiązanie. Szczególnie dla tych, którzy chcą otworzyć swój stacjonarny punkt, natomiast niekoniecznie chcą wynajmować przestrzeń osobnego pomieszczenia, które będzie przeznaczone do tego właśnie celu. Dlatego też warto zastanowić się nad tym czy chcemy prowadzić stoisko handlowe na miejscu. Pozwala to na pozyskanie lokalnych klientów, którzy wolą zdecydowanie towar mieć od zaraz, nie czekając aż przesyłka do nich dotrze. Jeszcze inni zaś decydują się na połączenie tych dwóch form.

Zbudowanie strategii marketingowej, którą później będziemy mogli rozwijać to bardzo dobry pomysł na początku prowadzenia swojej własnej działalności

Bardzo dobrym pomysłem będzie posiadanie swojego sklepu internetowego, dzięki któremu będziemy mogli prowadzić sprzedaż online, natomiast stoisko handlowe w centrum handlowym czy w innym miejscu będzie dla nas swoistą reklamą. Coraz więcej osób będzie się mogło o nas dowiedzieć. A baza naszych klientów będzie się sukcesywnie powiększać. Warto jednak pamiętać o tym, że prowadzenie stoiska handlowego generuje takie koszty jak wynajęcie przestrzeni w konkretnym miejscu, które służy za stacjonarny punkt sprzedaży. Dlatego też jeśli zaczynamy dopiero prowadzenie naszej działalności dobrze jest zacząć od funkcjonowania w sieci, zbudowanie sobie solidnych podstaw marketingowych – strategii, którą z czasem będziemy mogli rozbudowywać, a nowi konsumenci będą coraz chętniej decydowali się na skorzystanie właśnie z naszych usług.

Kiedy decydujemy się na otwarcie naszego własnego biznesu, warto przede wszystkim zbadać rynek zbytu – pozwoli nam to na oszacowanie ewentualnych zysków oraz na określenie rentowności naszego przedsięwzięcia

Kiedy zbudujemy podwaliny naszego biznesu, będziemy mieć stabilną sytuację ekonomiczną, a nasza marka będzie coraz popularniejsza, wówczas warto pokusić się o wdrożenie kolejnych kroków, jak na przykład wynajem przestrzeni na sklep stacjonarny. W zależności od tego jakie usługi chcemy świadczyć i jakie produkty oferować naszym klientom, warto rozważyć kwestie rynku zbytu. Czy nasze materiały będą przeznaczone bardziej do lokalnych klientów, czy mamy zamiar wypłynąć na nieco szersze wody i proponować produkty uniwersalne. Prowadzenie sklepu internetowego pozwoli na pozyskanie odbiorców z całego kraju, a nawet z zagranicy, z kolei stacjonarne stoisko handlowe to forma skierowana do lokalnego klienta, który jest na miejscu i który będzie regularnie odwiedzał naszą placówkę, potrzebuje konkretnych produktów.

 

Dodaj komentarz